Blog

Egy kis érdekesség a mogyoróvaj és társairól

2021.05.23 13:13
Palkó Zsolt
Egy kis érdekesség a mogyoróvaj és társairól

Azt mondják , azt hiszem főleg a brit tudósok, hogy a telített zsírsav nem túl egészséges. ???? Persze pro és kontra van, meg tudjuk , hogy nem fehér és fekete minden, hanem ugye a szürkének is van 50 árnyalata.????

A telített zsírsav nem az ördögtől való amiből van bőven a vajban és a zsír csökkentett margarinokban is, viszont ami tényleg nem jó, azok a mesterséges transz zsírok = hidrogénezett növényi olajok .

Gyenge minőségű termékekben, még mindig sok van bennük, érdemes megnézni vásárlás előtt! A telített zsírok, pl disznózsír, kókuszzsír kiváló főzésre, sütésre mert jól ellenállnak a hőnek. A telítetlen zsírok erre ezért nem alkalmasak.

Ellenben, ha te mégis abban hiszel, hogy a telített zsírsav neked inkább nem kell, a főzésen kívül, akkor választhatsz mást is ami valóban egészséges.

Nézzünk egy kis összehasonlítást, átlagos vajak, margarinok és a mogyorókrém között:

Zsírtartalom / 100 gramm:

vaj : 80 g - telített zsírsav tartalom: 60 g
margarin: 75 g - telített zsírsav tartalom: 30 g
mogyoróvaj: 50 g - telített zsírsav tartalom: 5,5 g

Fehérje / 100 gramm

vaj : 0,5 g
margarin: 0,5 g
mogyoróvaj: 24 g

Rost / 100 gramm

vaj : 0 g
margarin: 0 g
mogyoróvaj: 10 g

Emellett ne felejtsük el a mogyoró egyéb kedvező élettani hatásait sem, pl antioxidáns, csökkenti a koleszterinszintet, gazdag tápanyagokban stb. és sokkal sokoldalúbban használható mint egy vaj vagy margarin. Gondolok arra, hogy pl turmixba, müzlibe, gyümölcsökhöz nem fogsz valószínűleg margarint tenni. ????
Ha vegán étkezést választottál, akkor segít a megfelelő mennyiségű fehérje bevitelében is, úgy hogy nem vétkezel. ????
Én nagyon megszerettem a mogyoróvajat, mert univerzális, egészséges és jól kiemeli a többi étel ízét, illetve hozzáad egy kellemes plusz ízt hozzá. Szeretem a vajat is, margarint is, de én azt gondolom, hogy azt inkább ritkábban csak.
A shopban még egy kicsit több infot kaphattok a mogyoróvajakról: